Profesionālās izglītības kompetences centru veidošanas process - jautājumi un atbildes
Kultūras ministrija 2014.gadā uzsāka profesionālās vidējās kultūrizglītības tīkla pārplānošanu, kuras rezultātā līdz 2020.gadam paredzēts apvienot vairākas mākslas un mūzikas vidusskolas un izveidot profesionālās izglītības kompetences centrus (PIKC) kultūrizglītības jomā. 2016.gadā tika reorganizētas Rīgas Doma kora skola un Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskola un izveidota Nacionālā Mākslu vidusskola un Emiļa Melngaiļa Liepājas Mūzikas vidusskola un Liepājas Dizaina un mākslas vidusskola un izveidota Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola. Līdz 2017.gada maijam PIKC statusu ir ieguvušas četras Kultūras ministrijas padotībā esošas mākslas un mūzikas vidusskolas – Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola, Ventspils Mūzikas vidusskola, Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola un Nacionālā Mākslu vidusskola un viena pašvaldības dibinātā mākslas vidusskola – Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola “Saules skola”.
INFORMĀCIJAI:
Profesionālās vidējās kultūrizglītības tīkla pārplānošanu īsteno Latvijas Nacionālais kultūras centrs (LNKC) sadarbībā ar Kultūras ministriju.
LNKC Vecākā referente Baiba Beinaroviča, 62301829, [Šī e-pasta adrese ir aizsargāta. Lai apskatītu to, lūdzu ieslēdziet javascriptu]
SAISTĪTIE RAKSTI:
Gatavību pievienoties Nacionālajai Mākslu vidusskolai pauž vēl 2 kultūrizglītības iestādes
Jaunajā mācību gadā darbu ir sākusi Nacionālā Mākslu vidusskola
Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskola un Rīgas Doma kora skola savus zīmolus un nosaukumus saglabās
Veidos Nacionālo Mākslu vidusskolu un Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolu
Ventspils Mūzikas vidusskolai piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss
Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolai piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss
Aicina izteikt viedokli par MK noteikumu projektu „Profesionālās izglītības kompetences centra statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība mākslā, mūzikā vai dejā”
Valdība atbalsta profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu attīstības koncepciju