Latvijas skolas soma
ISSP foto
Foto: ISSP

Fotogrāfijas izglītības platforma ISSP programmā "Latvijas skolas soma" aicina skolēnus iepazīt Latvijas laikmetīgo fotogrāfiju trīs interaktīvo nodarbību sērijā "Latvijas laikmetīgā fotogrāfija un es". 

Nodarbībās skolēniem būs iespēja gūt ieskatu Latvijas fotogrāfijā un stāstu veidošanā, apgūt vizuālās izpratnes pamatus un izzināt identitātes tēmu Latvijas laikmetīgo fotogrāfu darbos. Tās vadīs mākslinieces Eva Strazdiņa, Līva Graudumniece un Adelīna Kalniņa. Nodarbības pieejamas gan klātienē, gan digitāli.

"Ieskats Latvijas fotogrāfijā. Stāsta veidošana", 7.–9. klasei

Nodarbības mērķis ir iedrošināt skolēnus domāt plašāk, iepazīstinot ar to, cik daudz var pateikt ar fotogrāfiju, kas ir vēl viens medijs, ar kuru stāstīt stāstus.

Nodarbības pirmajā daļā skolēni izzina, kas ir fotogrāfija un kā ar tās palīdzību veidot stāstus. Prezentācijas veidā tiek apskatīti un iepazīti vairāki Latvijas fotogrāfi (Vilis Rīdzenieks, Jānis Kreicbergs, Gunārs Binde, Māra Brašmane, Egons Spuris, Inta Ruka, Andrejs Grants, Arnis Balčus, Ieva Epnere, Iveta Gabaliņa, Ivars Grāvlejs, Viktorija Eksta, Reinis Hofmanis). Nodarbības praktiskajā daļā skolēni sadalās grupās un no saviem līdzpaņemtajiem attēliem veido foto stāstu, kuru prezentē pārējiem klasesbiedriem.

"Vizuālizpratne fotogrāfijā", 10.–12. klasei

Nodarbības laikā ar piemēru un uzdevumu palīdzību skolēni iepazīstas ar Latvijas fotogrāfijas vidi un notikumiem, iedrošinot diskutēt un reflektēt par attēliem un to izmantošanu dažādos kontekstos. Ar radošu uzdevumu palīdzību skolēni tiek aicināti reflektēt par attēlu nozīmi viņu ikdienā, iedrošinot viņus pašus veidot jaunus mākslas darbus.

Katram skolēnam uz nodarbību jāsagatavo divas fotogrāfijas:
1) fotogrāfija, kas, skolēnaprāt, vislabāk raksturo viņu pašu;
2) fotogrāfija, kas ir atstājusi iespaidu, kuru varētu raksturot kā vizuāli spēcīgu, nozīmīgu, intriģējošu.

Prezentējot fotogrāfijas, skolēni paskaidro, kāpēc tās izvēlējušies, kā arī kāds ir attēlu konteksts. Nodarbības otrajā daļā tiek runāts par fotogrāfijas izpratnes trīs līmeņiem, kā praktisku piemēru izmantojot ieskatu fotogrāfa Stīvena Šora pieejā.

"Identitātes meklējumi Latvijas laikmetīgajā fotogrāfijā", 10.–12. klasei

Nodarbības mērķis ir veicināt skolēnu interesi par laikmetīgo mākslu un fotogrāfiju Latvijā, radīt izpratni par laikmetīgās mākslas un fotogrāfijas pielietošanas veidiem savas identitātes meklējumos un veidošanā.

Nodarbības laikā skolēni neklātienē iepazīstas ar trīs autoriem (Annemarija Gulbe, Reinis Hofmanis, Toms Harjo) un viņu darbiem, paši autori video formātā izstāsta par sēriju tapšanu un identitātes jautājumu. Skolēni pēc video noskatīšanos apspriež fotogrāfijas nozīmi un identitātes jautājumus.

Kontaktinformācija:

Līga Stibe, e-pasts: liga@issp.lv vai skola@issp.lv, tel. nr.: 29197627

www.isspskola.lv/lv/programma/skolas-soma