Kultūrizglītība
foto

Ar 2023. gada 1. janvāri (atbilstoši 2022.gada 3.marta grozījumiem Profesionālās izglītības likumā un tajā noteiktajiem izglītības iestāžu kritērijiem) mainās arī Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu statuss, kā dēļ jāprecizē arī izglītības iestāžu nosaukumi:

1) profesionālās izglītības iestādes statuss – mākslu izglītības kompetences centrs – būs šādām Kultūras ministrijas padotībā esošām profesionālās izglītības iestādēm:

  • Profesionālās izglītības kompetences centram "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola";
  • Profesionālās izglītības kompetences centram "Nacionālā Mākslu vidusskola";
  • Profesionālās izglītības kompetences centram "Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola";
  • Profesionālās izglītības kompetences centram "Ventspils Mūzikas vidusskola";

ar 2023. gada 1. janvāri profesionālās izglītības iestādēm papildinot nosaukumus:

  • Mākslu izglītības kompetences centrs "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola";
  • Mākslu izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola";
  • Mākslu izglītības kompetences centrs "Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola";
  • Mākslu izglītības kompetences centrs "Ventspils Mūzikas vidusskola".

2) profesionālās izglītības iestādes statuss – profesionālā vidusskola – būs šādām Kultūras ministrijas padotībā esošām profesionālās izglītības iestādēm:

  • Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolai;
  • Alfrēda Kalniņa Cēsu mūzikas vidusskolai;
  • Jāņa Ivanova Rēzeknes mūzikas vidusskolai;
  • Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskolai;
  • Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskolai;
  • Jelgavas Mūzikas vidusskolai.

! nosakot profesionālās vidusskolas statusu, skolu nosaukumi netiek papildināti /mainīti.

 2022. gada 3. martā tika pieņemti grozījumi Profesionālās izglītības likumā, kas paredz atteikšanos no “Profesionālā izglītības kompetences centra” statusa. Vienlaikus ar minētajiem grozījumiem, kā arī ar 2022. gada 15. septembra grozījumiem Profesionālās izglītības likumā tika ieviesti jauni profesionālās izglītības iestāžu veidi: tehnikums, mākslu izglītības kompetences centrs, profesionālā vidusskola, profesionālās tālākizglītības centrs un koledža, kā arī noteikts, ka profesionālās izglītības iestādes statusu nosaka tās dibinātājs, kā arī to, ka profesionālās izglītības iestādes atbilstību attiecīgajam profesionālās izglītības iestādes statusam izvērtē izglītības iestādes akreditācijas procesā.

Profesionālās vidusskolas darbības mērķi ir īstenot izglītības programmas virzienos, kas nodrošina tautsaimniecības vajadzībām nepieciešamos speciālistus, sadarbībā ar nozares uzņēmumiem nodrošināt prakses iespējas profesionālās izglītības programmas apguvē, veikt metodisko darbu reģiona profesionālās ievirzes izglītības iestādē.

Mākslu izglītības kompetences centra darbības mērķi, papildus profesionālās vidusskolas mērķiem, ir īstenot metodisko darbu, nodrošināt pedagogu tālākizglītību un metodisko atbalstu citām profesionālās vidējās izglītības iestādēm, organizēt profesionālās kvalifikācijas eksāmenus, lai novērtētu ārpus formālās izglītības sistēmas iegūto profesionālo kompetenci.