Lai izvērtētu profesionālās ievirzes 2024./2025. mācību gada Valsts konkursa norises mākslā, Latvijas Nacionālais kultūras centrs lūdza mākslas skolu pedagogus un audzēkņus atbildēt uz jautājumiem par konkursa norisēm. Atbildes snieguši 115 mākslas skolu audzēkņi un 119 pedagogi.
Audzēkņiem lielākās grūtības sagādāja mākslinieciski tehnisku uzdevumu risināšana un planšetes vai video izveide, taču daļa atzina, ka grūtību nebija. Lielākoties audzēkņu pašvērtējums sakrita ar komisijas vērtējumu, tomēr daži atzina, ka tas atšķīrās. Pozitīvi uztverta iespēja iepazīt restauratora profesiju. Nākotnē jaunieši vēlētos iepazīt tādas radošas profesijas kā dizainers, animators, fotogrāfs, arhitekts un citi. Atbildēs iezīmējas interese par radošām tēmām nākamajā konkursā.
Pedagogi kopumā pozitīvi vērtē Valsts konkursu, īpaši izceļot starpdisciplinaritāti un jaunu prasmju apguves iespējas audzēkņiem, tomēr norāda uz sarežģītiem uzdevumiem un pārāk lielu skolotāja iesaisti. Kritizēta tiek arī planšetu izmantošana, jo tās ne vienmēr atspoguļo audzēkņu patieso veikumu. Tiek izteikti priekšlikumi konkursa pilnveidei – vienkāršot uzdevumus, sasaistīt tos ar mācību programmām, rīkot klātienes otro kārtu reģionos un turpināt praksi organizēt konkursu reizi divos gados. Pedagogi rosina arī stiprināt metodisko atbalstu un veicināt skolotāju sadarbību.